POLITYKA PRYWATNOŚCI
- Radca Prawny Blanka Kowalczyk prowadząca Kancelarię
Radcy Prawnego Blanka Kowalczyk szanuje prywatność oraz dokłada
szczególnej staranności w ochronie danych osobowych. Z tej
przyczyny każda korespondencja kierowana do nas, w tym drogą
elektroniczną poprzez e-mail, podlega niniejszej Polityce Prywatności. Dokument
ten dotyczy także użytkowników strony www.blankakowalczyk.pl. Zależy
nam, aby każdy, kto odwiedza naszą witrynę, lub kieruje do nas
korespondencję, dokładnie wiedział, jak może chronić swoją prywatność.
Dlatego zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką Prywatności.
- Zgodnie z art. 13 ust. 1–2 rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1),
informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest Radca Prawny
Blanka Kowalczyk prowadząca Kancelarię Radcy Prawnego Blanka Kowalczyk
z siedzibą w Poznaniu (60-171) przy ul. Paczkowskiej 41, 6922088006,
REGON: 383942350.
- Nie wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych,
ponieważ zgodnie z obowiązującym prawem nie mamy takiego obowiązku.
W przypadku wątpliwości co do zakresu i celu przetwarzania
Państwa danych osobowych, oraz praw, które Państwu w związku
z tym przysługują, prosimy o zapoznanie się z niniejszą
Polityką Prywatności lub o kontakt pod adresem e-mail: kancelaria@blankakowalczyk.pl; pod numerem
telefonu +48 605-837-282 lub pisemnie na adres naszej siedziby wskazany
powyżej.
- Korzystając ze strony www.blankakowalczyk.pl,
kierując do nas korespondencję, w tym korespondencję
elektroniczną akceptujesz zasady niniejszej Polityki Prywatności.
- Państwa dane osobowe gromadzimy:
a)
w celu świadczenia pomocy prawnej na podstawie
Państwa zgody (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
b)
w celu udziału w procesie zatrudnienia do
pracy w Kancelarii, w tym oczekiwania na wakat na stanowisku, na
podstawie Państwa zgody (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
c)
w celu zawarcia umowy o świadczenie pomocy
prawnej na podstawie Państwa zainteresowania naszą ofertą (podstawa z art.
6 ust. 1 lit. b RODO);
d)
w celu wykonania i na podstawie umowy, gdy
ją zawarliśmy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
e)
w celach archiwalnych (dowodowych) będących
realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na
wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f
RODO);
f)
w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub
obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego
w tym interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
g)
w celu badania satysfakcji klientów będącego
realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu określania jakości naszej
obsługi oraz poziomu zadowolenia naszych klientów ze świadczonych usług
(podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
h)
w celu oferowania Państwu przez nas usług
bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym dobierania ich pod kątem
Państwa potrzeb, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym
interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
6.
W każdej chwili przysługuje Państwu prawo do
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych. Przestaniemy
przetwarzać Państwa dane, chyba że będziemy w stanie wykazać, że
w stosunku do Państwa danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione
podstawy, które są nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności, lub
Państwa dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub
obrony roszczeń.
- W każdej chwili przysługuje Państwu prawo do
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych w celu
prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystają Państwo
z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.
- Państwa dane osobowe wynikające z zawarcia
z nami umowy będą przetwarzane przez okres, w którym mogą
ujawnić się roszczenia związane z tą umową, czyli przez X+1 lat od
końca roku, w którym wygasła umowa, w tym X lat, to najdłuższy
możliwy okres przedawnienia roszczeń, dodatkowy rok jest na wypadek
roszczeń zgłoszonych w ostatniej chwili i problemów
z doręczeniem, a liczenie od końca roku służy określeniu jednej
daty usunięcia danych dla umów zrealizowanych w danym roku.
- Jeżeli nie dojdzie do zawarcia umowy w ciągu
trzech lat od złożenia Państwu przez nas oferty, Państwa dane osobowe
związane z rozmowami o tej umowie zostaną niezwłocznie usunięte,
z wyjątkiem danych potrzebnych do marketingu bezpośredniego.
- Dane przetwarzane dla potrzeb marketingu
bezpośredniego naszych usług możemy przetwarzać do czasu, aż zgłoszą
Państwo sprzeciw względem ich przetwarzania w tym celu lub ustalimy,
że się zdezaktualizowały.
- Państwa dane osobowe nie będą ujawniane podmiotom
trzecim z wyłączeniem organów i podmiotów zaangażowanych
w procesie świadczenia Państwu pomocy prawnej. Jednakże w celu
zapewnienia należytego poziomu usługi do Państwa danych mogą też mieć
dostęp nasi podwykonawcy (podmioty przetwarzające) to jest obsługująca nas
firma księgowa oraz informatyczna.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza
Europejski Obszar Gospodarczy (EOG).
- Nie współpracujemy z podmiotami, które nie
dają rękojmi należytej ochrony danych osobowych, a w szczególności
z podmiotami spoza terytorium EOG, które nie przestrzegają
wymogów RODO oraz naszej Polityki Prywatności.
- Zgodnie z RODO, przysługuje Państwu:
a)
prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania
ich kopii;
b)
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich
danych;
c)
prawo do usunięcia danych, ograniczenia
przetwarzania danych;
d)
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
danych;
e)
prawo do przenoszenia danych;
f)
prawo do wniesienia skargi do organu
nadzorczego.
- Podanie danych ma charakter dobrowolny, ale jest
konieczne do zawarcia umowy, świadczenia pomocy prawnej, przedstawienia
oferty handlowej, uzyskania dostępu do naszego oprogramowania
i korzystania z jego funkcjonalności.
- Wszelkie dane gromadzimy na dwa sposoby:
a)
Informacje podawane dobrowolnie, podczas
wysyłania do nas korespondencji, w tym w formie listów
elektronicznych, podczas rozmowy telefonicznej lub bezpośredniej, poprzez
wypełnienie formularza na naszej stronie internetowej;
b)
Informacje uzyskiwane podczas korzystania
z naszej strony internetowej - wśród nich mogą być:
a.
Informacje w dziennikach serwerów -
nasze serwery automatycznie zapisują takie dane, jak żądanie strony wysyłane
przez użytkownika, datę i godzinę żądania, dane urządzenia (np. model
sprzętu), typ przeglądarki, język przeglądarki, typ systemu operacyjnego, adres
IP oraz tzw. pliki cookies.
b.
Adres IP - każdy komputer podłączony do
Internetu ma przypisany niepowtarzalny numer, czyli adres IP. Na jego podstawie
można np. zidentyfikować kraj, z którego dany użytkownik łączy się
z siecią.
c.
Pliki cookies (tzw. ciasteczka) -
niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza
internauta, do urządzenia internauty (komputer, smartfon itp.).
- Używamy ciasteczek, aby:
a)
ułatwić użytkownikom korzystanie
z witryny - pliki cookies rozpoznają urządzenie użytkownika
i odpowiednio wyświetlają stronę internetową, dostosowaną do jego
indywidualnych potrzeb,
b)
tworzyć anonimowe statystyki strony www -
dzięki temu możemy lepiej poznać oczekiwania naszych użytkowników
i rozwijać stronę tak, by była ona jeszcze bardziej przyjazna.
- Najczęściej przeglądarki internetowe domyślnie
dopuszczają przechowywanie plików cookies na komputerze czy smartfonie
użytkownika, jednak internauci mogą samodzielnie zarządzać ciasteczkami,
w tym zablokować te pliki. Wystarczy wybrać w przeglądarce opcję
odrzucania ciasteczek, ale wtedy niektóre funkcje naszej strony www mogą
nie działać poprawnie.
- Przestrzegamy ustawy z dnia 10 maja 2018 roku
o ochronie danych osobowych.
- W oparciu o Twoje dane osobowe Administrator
nie będzie podejmował wobec Ciebie zautomatyzowanych decyzji, w tym
decyzji będących wynikiem profilowania.
- Analizujemy gromadzone dane korzystając
z rozwiązań zewnętrznych dostawców. Aktualnie używamy Google
Analytics. To narzędzie działa w oparciu o pliki cookies, jednak
nie udostępnia danych umożliwiających identyfikację osób. Prosimy
o zapoznanie się ze szczegółami polityki prywatności Google
Analytics.
- Dane przetwarzane przez Nas w ramach
wykonywania zawodu – świadczenia pomocy prawnej objęte są dodatkowo
ustawowym obowiązkiem zachowania tajemnicy zawodowej, a tym samym ich
ochrona jest wzmocniona. Równocześnie jednak wykonanie niektórych
przysługujących Państwu uprawnień lub realizacji przez Nas obowiązków
wynikających z RODO jest lub może być wyłączone na podstawie
przepisów RODO, przepisów prawa polskiego lub samego charakteru tajemnicy
zawodowej.
- Zdajemy sobie sprawę, że ponosimy odpowiedzialność
za ochronę danych powierzonych nam przez użytkowników. Kwestie
bezpieczeństwa traktujemy niezwykle poważnie. Dlatego dokładamy starań,
aby chronić Twoje dane przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich oraz
kontrolujemy nasze metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania
informacji. Stosujemy m.in. firewall, urządzenia zabezpieczające serwer,
urządzenia szyfrujące oraz fizyczne środki bezpieczeństwa. Dostępu do
danych udzielamy jedynie tym pracownikom i podmiotom, które muszą
mieć do nich dostęp, aby je przetwarzać wyłącznie w celach opisanych
w Polityce Prywatności.